dimarts, 27 d’octubre del 2009

ELS MEUS ALUMNES

Després de veure el vídeo inserit a continuació, he reflexionat sobre tota aquesta realitat que ens envolta(un món digitalitzat) i sobre com afrontar-la, al ser possible amb èxit.

Entre altres coses m'han quedat clares diverses idees que pense aplicar:
En primer lloc, considere que els mestres han de lluitar per la bona formació dels alumnes, i una bona formació serà aquella que s'adeqüe a la realitat que ens envolta. La realitat actual és que les noves tecnologies s'estan introduint al món de forma desmesurada i accelerada.
Pel que els mestres, han de preparar-se i renovar els seus coneixement d'acord als canvis.
En segon lloc, crec que és cert que els xiquets saben més que els mestres en les noves tecnologies i que l'escola encara no està a l'altura de les necessitats dels alumnes, però no em quedar-nos amb els braços creutats, front açò i des de la nostra posició l'única cosa que podem fer els estudiants de magisteri és aprendre coneixemnts i experimentar sobre les noves tecnologies; i conscienciar-nos de que el món està sotmés a canvis als que devem adaptar-nos, renovant-nos en allò que faça falta, per a obtenir un bon resutat en l'educació dels alumnes.

A més d'açò, he de dir que des del meu punt de vista, l'administració, l'Estat juga ací un paper molt important.Crec que aquestos deurien oferir cursets, clases...per als mestres per a mantindre'ls en contínua renovació d'acord als canvis que ens presenta l'entorn; i no sols açò sino que també oferir a les escoles tot el material adient per a que no es convertisquen en àmbits que suposen un desequilibri amb la tranformació del món en el qual ens trobem.

Per últim, i com a conclusió he de dir que, des de la meua visió, l'escola s'ha d'aproximar allò més possiible a la realitat per a que el xiquet es senca agust i senca que allò que li ensenyen és útil i pràctic. Per al que és necessari un personal ben preparat i conscienciat, i un material adequat.

dilluns, 26 d’octubre del 2009

LLOCS IMPORTANTS A BENICÀSSIM

Per a realitzar el mapa que apareix baix de l'escrit, he utilitzat el servei de Google Maps; una eina gratuïta oferida per Google que consisteix en un mapa del món on apareixen els carrers de totes les localitats, així com, informació sobre llocs rellevants a eixe terme, rutes...que pots modificar afegint informació des de qualsevol lloc que tinga accés.
Mitjançant el ratolí, tú pots apropar-te, allunyar-te, navegar...pels llocs que t'interessen del mapa.

Considere que aquesta ferramenta és molt útil ja que, des de qualsevol accés a Internet pots consultar qualsevol direcció, situació , ruta de qualsevol localitat.
Jo mai no l'havia utilitzada com a creadora de mapes, però sí com a usuari que consulta els mapes publicats per altres pesones.

D'altra banda, pel que fa al procés que he seguit per a desenvolupar el meu mapa, distingirem diversos pasos:

1.He buscat fotos per Internet dels llocs de la meua localitat que volia introduir en el mapa de google. I les he copiades al meu ordinador.
2.Amb l'eina d'Adobe Reader, he fet les fotos més menudes.
3.He pujat aquestes fotos modificades de tamany a Flickr.
4.He entrat en Goole Maps, i he posat l'opció de crear un mapa públic.
5.En el meu mapa he insertat com etiquetes(amb forma de llàgrima o gota)en els carrers on es troben els llocs que representen les etiquetes, i més tard els he posat a les etiquetes el nom del lloc que es troba ahí, una xicoteta descripció i he inserit una foto del lloc posant en l'espai de la pàgina web, l'adreça de la foto des de Flickr.
6.He guardat el mapa, he copiat l'enllaç i l'he pegat ací.

Després de tot el procés he aprés diverses coses: a utilitzar la ferramenta de Google maps; a crear mapes amb informació(imatges, links...); a millorar la utilització en Flickr; a fer més mecànic el procés de copiar , pegar i buscar informació a internet; a tenir més paciència quan alguna cosa no m'ix; a seguir insistint fins trobar el que busque; he desnvolupat la capacitat de síntesi, de cerca, d'escritura...I açò és tot, per Google MAPS!!



Ver BENICÁSSIM en un mapa más grande

diumenge, 25 d’octubre del 2009

L'ÚS DE TWITTER.

Twitter és una eina totalment gratuïta que ens ofereix la web, la qual serveix per a xatejar de forma pública mitjançant comentaris al teu portal, i també per intercanviar informació de tot tipus com poden ser imatges, vídeos, pàgines web, contingut escrit...; amb gent que tens agregada o millor dit en l'àmbit de Twitter, gent a la qual segueixes o són seguidors teus.

Dues característiques importants de Twitter són: que és accessible des d'altres programes com són Facebook, Tweetie...inclós des del telèfon mòbil; i que està disponible en dos idiomes, l'anglés i el japonés.

Es diu d'aquesta eina que té diverses utilitats en l'educació, entre altres:

1.Tauló d'anuncis que serveix de mitjà comunicatiu per transferir informació rellevant a la gent que li afecta.
2.Per fer que els alumnes en els 140 carÀcters que ens ofereix Twitter sintetitzen algun contingut extens, pel que fa que es desenvolupen capacitats intel·lectuals.
3.Per a compartir enllaços amb informació important per al colectiu educatiu(pares, mares, alumnes,mestres...).
4.Per a compartir notícies i debatre sobre aquestes.
5.Per a conversar i acalrir dubtes.
6.Per a escriure progressivament i col·laborativa en la creació de microrrelats.
7.Per a introduir-se i progressar en l'aprenetatge d'idiomes diversos.


Bé, doncs, respecte a la meua experiència en Twitter, he de dir que sóc nova en aquest àmbit, i que després d'haver estat un matí pegant-li voltes per ací per Internet, he aprés a cear un usuari, a subscriure'm a gent, a visitar la informació pàgines d'altra gent de Twitter, a intercanviar opinions, a modificar el perfil...i sobretot a tenir més paciència en el tema de trobar coses per internet i no perdre l'esperança, QUI BUSCA TROBA. L'única cosa que m'ha quedat per fer és inserir un enllaç...cosa que averiguaré prompte espere!!!
Per últim, he de comentar que Twitter em pareix una eina prou interessant per totes les utilitats comentades, i a més, per a la meua futura professió, MESTRE; ja que, podré informar-me sobre l'educació gràcies a la informació i les converses amb especialistes d'aquest àmbit, podré obtenir consells, notícies, sabers, aprenentatges...per al meu futur com a docent, i a més podré intercanviar opinions i de més amb la gent més propera a mí, com els meus mestres o companys de classe.

dimecres, 21 d’octubre del 2009

ESCOLA 2.0


Dins de poc imagine l'escola com una escola 2.0, i què entenc jo per açò? Doncs imagine aquesta escola com una institució on tots els membres que estiguen immersos en aquesta (mestres, alumnes, pares...) tinguen una actitut oberta i positiva cap a les noves tecnologies, es a dir, les utilitzen i els traguen tot el partit que se'ls puga; s'interessen pel progrés, funcions i avantatges dels nous aparells tecnològics; ajuden a la gent que tenen al voltant a utilitzar-les i a que s'introduisquen en el món de la tecnologia nova...

En una escola 2.0, jo me imagine tot ple d'aparells tecnològics: pissarres electróniques, tablets..tot el contingut digital...també telèfons, ordinadors , impressores i fax d'última generació, bolígrafs electrónics, càmeres...Seria una escola en la que no hi haurien llibres, ni quasi papers, tot aniria per ordinador, tablets...sense prescindir de la internet. Tampoc farien falta clarió, ni cap tipus de material escolar.

No m'imagine ja, en aquest tipus d'escola, el típic mestre escrivint a la pissarra, cansat d'explicar o donant la típica classe magistral i manant exercicis; sinó un mestre marcant pautes i valors a través de la tecnologia, guiant així els alumnes, i interaccionant i participant tots dos. Veig una situació més activa, més viva, on el mestre deixara actuar els alumnes i els ajudara en tot el que puga, sense pressionar-los, vull dir els deixara més lliures i a descobrir per ells mateixos.

És més, en aquest tipus d'escola canviarien les capacitats a desenvolupar en l'alumne, cosa que porta avantges, com guanyar temps, major participació de l'alumne, desenvolupament de capacitats importants com l'autonomia, l'anàlisi, organització, processament de la informació, cooperació i comunicació, més coneixements, habilitats...; però també desavantages com el cansament de la vista per l'ordinador, pèrdua d'hàbits com buscar al diccionari, perfeccionament de l'escriptura a mà...

Per últim he d'afegir que veig que tot aquest canvi 2.0, pot portar amb sí, una renovació de l'educació, que pot ser molt bona si sabem com portar-la i dirigir-la.

DIARIO DE UNA ESTUDIANTE

diumenge, 18 d’octubre del 2009

LA UTILITAT DE FRIENDFEED

Friendfeed és un espai de la web que permet accedir als diferents serveis als quals ens hem registra't.
Per entendre el què és o per a què serveix, farem la següent comparació: Friendfeed és com un centre comercial que posseix diferents cadenes de tendes o tendes únicament, les quals equivaldrien als diferents serveix als quals ens permet accés; per exemple al Blog, a Delicious, a Flickr, a Facebook...
Cal saber que per accedir a Frienfeed has de registar-te i una vegada allí accionar i amoldar el teu compte a les teues necessitats o gusts.
Friendfeed serveix també, per a crear vincles amb gent, mitjançant els qual pots comunicar-te amb comentaris als diversos serveis. En aquest espai es poden a més, penjar vídeos, música, fotos, informació rellevant per a tu...i compartir-ho i intercanviar-ho amb més persones.
És més, Friendfeed aporta algo nou, està en contínua actualització ja que, al actualitzar-se informació dels teus contactes, també s'actualitza la teua.
Per últim i com a conclusió, direm que Friendfeed és un avantatge nou en la xarxa ja que permet la organització i ordre dels diversos seveis als quals estem registrats.

dimarts, 13 d’octubre del 2009

PER A QUÈ FARIES SERVIR LES NOVES TECNOLOGIES?

Actualment, el món està passant per un canvi considerable, que comporta un canvi d'etapa, i que no sabem fins a quin punt arribarà. Aquest canvi del qual parlem, és la introducció de les noves tecnologies a les nostres vides, i no sols això, sinó el seu accelerat progrés.
L'arribada d'aquestes està produint una revolució, ja que està afectant i penetrant en molts àmbits, entre els quals cal destacar l'àmbit educatiu.
El fet de que les noves tecnologies estiguen ja incloses en molts àmbits que ens rodegen, fan necessària una revolució i una actualització dels nostres coneixements i capacitats, per tal de que nosaltres arrastrem les noves tecnologies i portem el comandament del progrés, i no siguen elles les que ens arrastren a nosaltres creant-nos inclós un pes, hem de aprendre sobre aquestes i estudiar-les però no sols nosaltres com a adults sinó que també els nostres alumnes per mitjà nostre, ja que les noves tecnologies seran cada vegada més la realitat que ens envoltarà i no sols això sinó per a experimentar l'avanç que aquestes permeten.
A més, les noves tecnologies estan produint un canvi o impacte social cada vegada més gran perquè s'estan introduint cada vegada més aparells tecnològics molt diversos, portant així un canvi de valors, comportaments i actituts, com bé comenta César Reyes en el seu treball d'Evolució de les noves tecnologies i la seua aplicació en l'educació.
És per aquest motiu, que l'entorn digital exigeix el disseny de noves accions educatives complemntàries a les existents (d'acord amb Alicia Morales), i l'ensenyament i educació dels alumnes utilitzant les noves tecnologies, ja que la nostra funció entre altres és la de preparar-los per viure i enfrontar-se a la realitat en la que conviuran, i la realitat és i serà un món envoltat de tecnologia (treball, informació, comunicació...). D'ahí que l'educació es veja pressionada a un canvi de valors, actituts i relacions, entre altres, que afecten als objectius del procés educatiu en el seu conjunt.
Des del meu punt de vista, estic a favor, per tot el comentat anteriorment, amb la utilització de les noves tecnologies ja que hem de progressar al mateix temps que ho fa el nostre entorn.
Per això, en la meua escola, ha habut un canvi de d'objectius, valors...adherits al canvi tecnològic que ens envolta, però ja no sols ens envolta fora de l'escola, sinó que aquest canvi ja està afectant dins de les escoles. Les noves tecnologies han portat avantages molt positius a l'àmbit educatiu, escolar, i nosaltres, en la nostra escola, ja ho estem experimentant gràcies a l'arribada d'aquest nou material, per exemple:
Les pissarres electròniques, són un material didàctic que utilitzem com a instrument de innovació i cooperació pel fet de que possibilita accedir directament i compartir una base immensa de coneixemnts interdisciplinaris, treballs...que després seran comentats. Cosa que permet als alumnes informar-se, estudiar notícies, aprendre (informació, valors, hàbits de treball individual i en equip al realitzar activitats en la pissarra), comunicar-se amb mi i amb altres companys, debatre (el que espenta els alumnes a desenvolupar el sentit crític), resoldre problemes després de cercar certa informació sobre un tema que afecta a l'aula, pendre així decisions...
També ens permet comunicar-nos i interactuar amb gent de tot arreu (cosa que encara no hem fet, però que tenim pensat fer-ho amb un col·legi de Brussel·les)...el que ens ajuda a que les classes siguen més dinàmiques, vistoses i audiovisuals, fent que els alumnes siguen més cap´ços de seguir-les sense cap tipus de dificultat, i no sols això sinó que fa que els alumnes amb totes aquestes innovacions estiguen més motivats per aprendre,
Gràcies a questa nova eina, ens estalviem temps dibuixant, fent esquemes...preparant material per a les classes...i el material oferit , cal dir que és més ampli i amb més qualitat.
També cal esmentar l'arribada d'un portàtil per a cada aula, el que ha fet possible que els alumnes, amb la novetat, s'interessen, s'involucren i participen més ales classes.
Com a mestra, intente traure tot el partit possible als portàtil, mane als alumnes treballsen equip per fomentar la cooperació, valors socials (respecte, no-violència, igualtat...)...i també treballs individuals i cerques a classe, fent rotar el portàtil cada tres dies per tal de que els alumnes desenvolupen capacitats com la cerca, la sel·lecció de informació, la seua organització, relació, la seua anàlisi, la seua síntesi...per tal de que a la fi, siguen capaços de d'integar la informació als anteriors coneixements que posseíen. Cal afegir, que poc a poc, amb açò es va desenvolupant en l'alumne, com bé es diu en el currículum de primària, l'autonomia, leficàcia, la responsabilitat, el sentit crític i reflexiu, que s'aniran fomentant al llarg del temps amb la utilització de les noves tecnologies.
I en tot l'anterior, ho he donat per suposat però tant a les pissarres com als portàtils com a tot arreu de l'escola, hi haurà internet(via wifi, que permetrà connectar-se en qualsevol lloc de l'escola) el que ens possibilita cercar i empapar-nos de informació des de qualsevol lloc, i de qualsevol matèria (matemàtiques, història, geografia, medi natural, plàstica, llengües...)cosa que indirectament que aprenguem sobre l'ortografia, el lèxic, vocabulari d'una llengua al llegir informació. Podem a més buscar, explicacions de tot, imatges, vídeos, power points...cosa que encanta als alumnes, ja que s'entretenen més.
Per últim he de dir, que per a nosaltres ha sigut un luxe rebre un portàtil per als mestres, perquè gràcies a ells utilitzem menys temps corregint, fem menys explicacionsja que vene donades a internet( una imatge val més que mil paraules).
De moment l'experiència amb les noves tecnologies al nostres col·legi està sent molt bona, i esperem que amb el pas del temps s'integren totalment a les nostres escoles ja que ens produeixen molts avantatges.

dimecres, 7 d’octubre del 2009

QUÈ HE FET I QUÈ HE APRÉS AMB AQUESTA ACTIVITAT?

El fet de crear un blog ha sigut una experiència nova per mi, ja que fins ara no posseia cap tipus d'espai on publicar informació(bé meua o externa a mi), imatges, vídeos...i compartir materials amb altres persones.
Considere que es una eïna molt interesant, innovadora i útil, ja que permet coneixer altra gent que comparteix opinions molt paregudes a les teues, comunicart-te amb gent diversa, intercanviar opinions, introduir-te en temes i àmbits nous per tu...tot açò, accions que et porten a aprendre moltes coses i iniciar-te en activitats diverses que mai pensaves que podries tocar; així mateix, pot fer inclós, que introduisques gent nova en la teua vida.
A més és un avanç molt positiu ja que permet desenvolupar-te o millorar individualment algunes capacitats ja que fa que reflexiones, raones, argumentes, justifiques....a l'hora d'expossar la teua opinió.
Per últim, he de dir que, a hores d'ara, tinc bones vibracions del que pot portar a la fi aquesta eïna, un espai propi, lliure i molt característic, que compartir amb pesones molt diverses.