diumenge, 29 de novembre del 2009

MILLOR EDUCACIÓ ARA O ABANS?



L'altre dia vam estar a la ràdio de l'uji gravant un debat sobre la violència a l'aula, prenent, del grup de 6 persones que érem, cadascú un rol(psicóloga, mestre autoritari,mestra lliberal...)i a partir del debat vam reflexionar sobre diverses qüestions, que jo opine de molta rellevància en l'àmbit educatiu. Entre aquestes qüestions es troben la del títol, a què es deu aquesta situació educativa actual?és millor l'educació actual o l'anterior? se'ns està anat de les mans el progrés educatiu?sabem com progressar al mateix temps que ho fa el nostre entorn, per exemple amb les noves tecnologies?...
Bé doncs si ens fixem, avui dia hi ha molts casos de violència a l'aula i a què es deu?, molts diuen que es degut a la manca d'autoritat una autoritat i un respecte perdut, i a l'excés de llibertat que se'ls dóna als alumnes; també per no saber com dur, com conduir, com guiar el progrés en l'educació que està avançant...Des del meu punt de vista, considere que si està molt clar pels fets actuals i les evidècies que l'educació no és igual ara que fa 30 anys, i note que moltes d'aquestes evidències demostren que no estem controlant el progrés(mirem-lo en situacion coml a de violència a l'aula, o contestacions i vacil·lades als mestres, o amenaces als mestres...) sinó, que és el progrés el que ens porta i determina la nostra conducta. Cosa que cal posar mitjans, no és bona una educació totalment llibertària, ni una educació autoritària plena de barreres,considere que és bona una mica d'autoritat, per tal de que el nen respecte i faça cas al mestre i seguisca les seues pautes; i també llibertat, per tal de que el nen es desenvolupe, cree, opine, intervinga...ja que és ell el protagonista del seu procés educatiu i no els educadors, encara que està clar que els educadors seran els determinants de la formació del nen.


Dins del progrés educatiu del que parlem, trobem pel mig les noves tecnologies. Estan aquestes fent que es descontrole encara més el progrés educatiu? Doncs jo considere que sí, perquè no tot el món que hauria de dominar-les les domina, per exmeple els mestres, que són els formadors, els preparadors, els guies en el procés educatiu dels xiquets. La majoria dels col·legis no tenen noves tenologies però és que tampoc estan preparats els educadors(mestres) per a tindre'n i fer ús d'aquestes a l'aula...Pel que ja ens trobem amb un desnivell amb l'entorn, fora del col·legi tot és nova tecnologia: mòbils,ordinadors amb internet... Per això, per a vencer aquesta situació, l'únic que puc fer com a estudiant de magisteri és preparar-me en un àmbit més que no determinara el meu trball però si m'ajudarà, l'àmbit de les noves tecnologies.I "ojalá" tots els educadors tingueren iniciativa i capacitat de renovació per a formar-se en les coses noves que van eixint amb el pas del temps i afecten a l'educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada